Model tC 1 generacji

Scion tC bazuje na płycie podłogowej europejskiej Toyoty Avensis. Był pierwszym, zupełnie nowym projektem w rodzinie Sciona. Niedawne zakończenie produkcji Toyoty Celici zostawił dziurę w sportowym dziale Toyoty. Gdy tC stał się dostępny w salonach w czerwcu 2004r. natychmiast stała się hitem.

Sylwetka auta jest zgrabna (auto powstało na platformie Avensis) ale detale jakby zapożyczone. Przednie reflektory przywodzą na myśl BMW serii 5 i zapewne nie jest to przypadek. Wlot powietrza do chłodnicy kojarzy się z Subaru. Tył natomiast przypomina nieco model Hyundaia - Tiburon który jest bardzo popularny za oceanem. Dzięki dużemu silnikowi auto ma dobre osiągi. Ciekawym pomysłem jest brak opcji wyposażeniowych - wszystko (łącznie z klimatyzacją i zestawem audio) jest w cenie auta - dopłaty wymaga jedynie automatyczna skrzynia biegów. Zestaw audio przygotowała firma Pioneer - odtwarzacz CD/MP3 o dziesięciu kolorach wyświetlacza.


Długość nadwozia modelu TC wynosi 442 cm, szerokość 175 cm, wysokość 141 cm, a rozstaw osi to 269 cm. Stylistyka auta została podporządkowana sportowym kanonom, z lekkim ukłonem w stronę tuningu. Co prawda nie są to żadne ekstremalne przeróbki, a raczej subtelne wykończenia. Przednia część samochodu została wyposażona w solidny, profilowany zderzak, który w dolnej części przechodzi w spoiler. Są tu trzy wloty powietrza, a środkowy - największy - został przesłonięty metalową siatką. Sportowego szyku dodają również gładkie klosze reflektorów, lekko zachodzące na zderzaki.

Ciekawy jest również tył samochodu, który - patrząc od dachu - rozpoczyna się dużą, niemalże płasko położoną szybą. Dalej widzimy krótki zarys pokrywy bagażnika, a na krańcach nadwozia duże klosze tylnych lamp. Spod zderzaka, po prawej stronie, wystaje chromowana końcówka rury wydechowej. Nieodłącznym atrybutem sportowego coupe powinny być aluminiowe obręcze kół. Tak też jest w przypadku tC. Producent zastosował 17-calowe, chromowane felgi, na które założono opony o rozmiarze 215/45.

W sportowym stylu zaprojektowano kabinę. Szczególnie dotyczy to kokpitu. Zestaw trzech zegarów umieszczono w półokrągłych, osobnych wnękach, a środkowa konsola otrzymała okładzinę imitującą aluminium. W wyposażeniu standardowym auta jest m.in. klimatyzacja, 160-watowy system audio marki Pioneer (z odtwarzaczem CD, MP3 i sześcioma głośnikami), a także elektryczna regulacja szyb i lusterek, centralny zamek, tempomat i komputer podróżny. Pod kątem bezpieczeństwa tC wyposażono w system ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD oraz trzy poduszki powietrzne (w tym poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy).

Do napędu auta przeznaczono czterocylindrowy, aluminiowy silnik benzynowy VVT-i (Variable Valve Timing with intelligence, czyli ze zmiennymi fazami rozrządu) o pojemności 2,4 litra i mocy 160 KM,który napędza podstawową wersję Camry Napęd na przednie koła może być przekazywany za pośrednictwem pięciobiegowej przekładni manualnej lub czterostopniowego automatu. W niedalekiej przyszłości pojawi się również wzmocniona wersja tego silnika. Producent zapowiada dodanie turbosprężarki, dzięki czemu moc jednostki wzrośnie do 200 KM.

Kilka zmian zaszło w 2006r. Na nowej trójramiennej kierownicy pojawiły się przyciski do sterowania radiem, a także wejście na zewnętrzne urządzenie pozwalające ingerować w system audio. Pojawiły się dwa nowe kolory karoserii, Żeglarski błękitny (Nautical Blue) i Srebrny metaliczny (Silver Streak Mica).

Podobnie jak w pozostałych modelach pojawiły się limitowane wersje:

tC RS1.0 ABSOLUTELY RED w czerwcu 2005r (2500szt)

tC RS2.0 BLITZ BLUE MICA W maju 2006r (2600szt)

 

tC RS3.0 BLIZZARD PEARL w lutym 2007r.(2500szt)

tC SPEC PACKAGE w styczniu 2008r.(2300szt)

tC RS4.0 GALACTIC GRAY MICA w marcu 2008r.(2300szt)

tC RS5.0 GLOSS BLACK w LUTYM 2009r.(2000szt)

tC RS6.0 SPEEDWAY BLUE w LUTYM 2010r.(1100szt)

 Galeria:

Copyright © 2017 Crimer. All Right Reserve.