Model tC 1 generacji

Scion tC bazuje na płycie podłogowej europejskiej Toyoty Avensis. Był pierwszym, zupełnie nowym projektem w rodzinie Sciona. Niedawne zakończenie produkcji Toyoty Celici zostawił dziurę w sportowym dziale Toyoty. Gdy tC stał się dostępny w salonach w czerwcu 2004r. natychmiast stała się hitem.

Sylwetka auta jest zgrabna (auto powstało na platformie Avensis) ale detale jakby zapożyczone. Przednie reflektory przywodzą na myśl BMW serii 5 i zapewne nie jest to przypadek. Wlot powietrza do chłodnicy kojarzy się z Subaru. Tył natomiast przypomina nieco model Hyundaia - Tiburon który jest bardzo popularny za oceanem. Dzięki dużemu silnikowi auto ma dobre osiągi. Ciekawym pomysłem jest brak opcji wyposażeniowych - wszystko (łącznie z klimatyzacją i zestawem audio) jest w cenie auta - dopłaty wymaga jedynie automatyczna skrzynia biegów. Zestaw audio przygotowała firma Pioneer - odtwarzacz CD/MP3 o dziesięciu kolorach wyświetlacza.

Czytaj więcej...

Model tC 2 generacji

Sześć lat po pierwszej premierze sciona tC marka Toyoty na amerykański rynek pokazała na tegorocznym salonie "New York International Auto Show" oficjalną drugą generację Sciona tC na 2011r. Auto otrzymało m.in bardziej agresywny nowy design, poszerzone nadkola aby zmieścić pod nimi 18 calowe felgi z lekkich stopów, większe tarcze hamulcowe. W kwestii zawieszenia, z przodu kolumny MacPersona a z tyłu podwójne wahacze, dzięki czemu nowy tC jest niżej zawieszony i ma niższy środek ciężkości od poprzednika.

Poza nowym "body" Scion 2 generacji dostał nowe silnik. Pod maską pracował będzie 2,5 litrowy czterocylindrowy silnik Dual VVT-i o mocy 180KM i 234Nm maksymalnego momentu obrotowego, to o 19KM więcej niż pierwsza generacja. Moc będzie przekazywana na koła za pośrednictwem nowej

Czytaj więcej...

Copyright © 2017 Crimer. All Right Reserve.