Model FR-S

 Scion FR-S to całkowicie nowe, tylno napędowe coupe opracowane wspólnie przez Toyotę oraz Subaru. FR-S to najmłodsze i najmocniejsze dziecko Sciona produkowane od 2013 roku na rynek amerykański. Jest to również pierwszy model Sciona z napędem na tylną oś. To nic innego jak Toyota GT86 i subaru BRZ tyle że na rynek USA. Od seryjnej Toyoty tak naprawdę odróżnia go tylko znaczek na masce i klapie bagażnika oraz troszkę inne wypełnienie kierunkowskazów i lamp z tyłu, związane z amerykańskimi przepisami. Najlepsze w tym aucie jest jednak to co jest pod maską, zupełnie nowy, wolnossący, lubiący wysokie obroty boxer o czterech cylindrach i pojemności dwóch litrów. W silniku zastosowano między innymi system D-4S, w którym Toyota łączy bezpośredni wtrysk paliwa z wtryskiem wielopunktowym.

Motor przy siedmiu tysiącach obrotów na minutę rozwija okrągłe 200 KM, a tylko czterysta obrotów niżej osiąga maksymalny moment obrotowy 205 Nm. Moc jest wysyłana na tylne koła za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej lub automatycznej skrzynki biegów co pozwala rozpędzić się do 100km/h w niespełna 6,5 sekundy. Stylistyka to typowy japoński sportowy styl. Długa, nisko poprowadzona maska, muskularny tył. Na dodatek oryginalnie profilowany dach i drzwi bez ramek. We wnętrzu Wysoki próg, bardzo nisko osadzony fotel i niemal pionowo zamocowana kierownica. Żeby zająć miejsce trzeba się trochę wysilić. I lepiej nie robić tego na ciasnym parkingu. FR-S jest w dwóch opcjach wyposażenia: podstawowej, która zawiera 17 calowe aluminiowe felgi, klimatyzację, siedzenie kierowcy z regulacją wysokości, tempomat, system audio z 8 głośnikami, dodatkowym wejściem aux oraz USB/iPod. Druga opcja wyposażenia (10 seria) dodaje reflektory ksenonowe, światła do jazdy dziennej LED, dwustrefowa klimatyzacja, elektroluminescencyjny napis SCION na desce rozdzielczej gdy drzwi są otwarte, radio z 6,1 calowym dotykowym wyświetlaczem. Reasumując FR-S jest dal tych którzy chcą czuć emocję za kierownicą, fenomenalną komunikację i doskonałą kontrolę nad autem.

 

Galeria:

 

Copyright © 2017 Crimer. All Right Reserve.