Model FR-S

 Scion FR-S to całkowicie nowe, tylno napędowe coupe opracowane wspólnie przez Toyotę oraz Subaru. FR-S to najmłodsze i najmocniejsze dziecko Sciona produkowane od 2013 roku na rynek amerykański. Jest to również pierwszy model Sciona z napędem na tylną oś. To nic innego jak Toyota GT86 i subaru BRZ tyle że na rynek USA. Od seryjnej Toyoty tak naprawdę odróżnia go tylko znaczek na masce i klapie bagażnika oraz troszkę inne wypełnienie kierunkowskazów i lamp z tyłu, związane z amerykańskimi przepisami. Najlepsze w tym aucie jest jednak to co jest pod maską, zupełnie nowy, wolnossący, lubiący wysokie obroty boxer o czterech cylindrach i pojemności dwóch litrów. W silniku zastosowano między innymi system D-4S, w którym Toyota łączy bezpośredni wtrysk paliwa z wtryskiem wielopunktowym.

Czytaj więcej...

Model iQ

 iQ to najmniejszy model Sciona produkowany od 2012 roku. Mierzy zaledwie 3m i potrafi kręcić się w kółko na placu wielkości materaca typu king-size. Idealny dla mieszkańców dużych miast którzy szukają kompromisu pomiędzy wygodą, manewrowaniem w mieście, a umiarkowanym zużyciem paliwa. Napędza go silnik o pojemności 1,3 litra i mocy 94KM co pozwala na dosyć dynamiczną jazdę po mieście i i niskie zużycie paliwa na poziomie 6l. iQ jest w jednym poziomie wykończenia. Standardowe wyposażenie obejmuje klimatyzację, welurową tapicerkę, skórzaną kierownicą, komputer pokładowy, zestaw głośnomówiący Bluetooth, system audio z radiem Pioneer z wyjściem USB. Oczywiście jak to u sciona szereg dodatków jest

Czytaj więcej...

Model xA

 Scion xA jest jednym z pierwszych modeli obok xB które zostały wprowadzone na amerykański rynek pod nową magiczną nazwą Scion. Produkowany wcześniej w japonii xA został dostosowany do amerykańskiego rynku pod względem bezpieczeństwa, standardu emisji spalin itd.

Czytaj więcej...

Model xD

To efektowne miejskie wozidełko zbudowane zostało na platformie podłogowej Yarisa i zastępuje model xA. Jak przystało na modne auto dla młodych jankesów, oferuje kompletne wyposażenie, począwszy od 16-calowych felg, poprzez pełną elektrykę, skończywszy na wysokiej klasy sprzęcie audio. Moc 160 Watt powinna zaspokoić audiofilskie wymagania wybrednych Amerykanów. W parze z bogatym wyposażeniem powinny iść także przyzwoite osiągi. W przypadku Sciona xD tak właśnie jest, bowiem seryjna jednostka napędowa o pojemności 1,8 litra legitymuje się pokaźną w tej klasie aut mocą wynoszącą 125 koni mechanicznych, co przy niewielkich rozmiarach auta z pewnością usatysfakcjonuje niejednego amatora sportowych wrażeń. Wspomniany wcześniej silnik 1,8 VVT-i będzie sprzęgnięty, do wyboru: z 5-biegową skrzynią manualną lub też 4-stopniowym automatem, co na amerykańskie realia zdaje się być optymalnym rozwiązaniem.

Czytaj więcej...

Model xB 1 generacji

Scion xB jest jednym z pierwszych modeli obok Sciona xA które zostały wprowadzone na amerykański rynek pod nową magiczną nazwą Scion. Jest to zasadniczo zamerykanizowana wersja Toyoty z rynku japońskiego bB która została przedstawiona w Japonii w lipcu 1999r. Japońskie bB było sukcesem na tamtejszym rynku i po dwóch latach zostało odświeżone. xB zostało zmodyfikowane na potrzeby amerykanów, czyli zostało powiększone, rzecz jasna kierownica została przełożona na lewą stronę, noi podobnie jak xA został zmodyfikowany pod względem bezpieczeństwa, standardu emisji spalin itd. Scion xB podobnie jak xA jest wyposażony w silnik 1.5 vvt-i (1NZ-FE) o mocy 108KM.

Czytaj więcej...

Model xB 2 generacji

Pierwszy Scion xB który zaczął być produkowany w 2004r. Doczekał się on swojej następnej wersji. Scion na salonie w Chicago pokazał nowego xB. Mark Templin, vice-szef Sciona w USA powiedział "W przeszłości stwierdziliśmy że prawdopodobnie zawsze będziemy produkować "pudełko", ale nasi klienci powiedzieli nam że oni chcieliby większe pudło. Oni rozmawiają, my słuchamy i odpowiedzieliśmy jedno, przedstawiamy większe i lepsze xB"

Czytaj więcej...

Model tC 1 generacji

Scion tC bazuje na płycie podłogowej europejskiej Toyoty Avensis. Był pierwszym, zupełnie nowym projektem w rodzinie Sciona. Niedawne zakończenie produkcji Toyoty Celici zostawił dziurę w sportowym dziale Toyoty. Gdy tC stał się dostępny w salonach w czerwcu 2004r. natychmiast stała się hitem.

Sylwetka auta jest zgrabna (auto powstało na platformie Avensis) ale detale jakby zapożyczone. Przednie reflektory przywodzą na myśl BMW serii 5 i zapewne nie jest to przypadek. Wlot powietrza do chłodnicy kojarzy się z Subaru. Tył natomiast przypomina nieco model Hyundaia - Tiburon który jest bardzo popularny za oceanem. Dzięki dużemu silnikowi auto ma dobre osiągi. Ciekawym pomysłem jest brak opcji wyposażeniowych - wszystko (łącznie z klimatyzacją i zestawem audio) jest w cenie auta - dopłaty wymaga jedynie automatyczna skrzynia biegów. Zestaw audio przygotowała firma Pioneer - odtwarzacz CD/MP3 o dziesięciu kolorach wyświetlacza.

Czytaj więcej...

Model tC 2 generacji

Sześć lat po pierwszej premierze sciona tC marka Toyoty na amerykański rynek pokazała na tegorocznym salonie "New York International Auto Show" oficjalną drugą generację Sciona tC na 2011r. Auto otrzymało m.in bardziej agresywny nowy design, poszerzone nadkola aby zmieścić pod nimi 18 calowe felgi z lekkich stopów, większe tarcze hamulcowe. W kwestii zawieszenia, z przodu kolumny MacPersona a z tyłu podwójne wahacze, dzięki czemu nowy tC jest niżej zawieszony i ma niższy środek ciężkości od poprzednika.

Poza nowym "body" Scion 2 generacji dostał nowe silnik. Pod maską pracował będzie 2,5 litrowy czterocylindrowy silnik Dual VVT-i o mocy 180KM i 234Nm maksymalnego momentu obrotowego, to o 19KM więcej niż pierwsza generacja. Moc będzie przekazywana na koła za pośrednictwem nowej

Czytaj więcej...

Copyright © 2017 Crimer. All Right Reserve.