Scion Hako, połączenie amerykańskiej i japońskiej kultury

Scion Hako został poraz pierwszy zaprezentowany na New York International Auto Show w 2008r. Koncepcyjny model Sciona zaprojektowano w Tokyo Design Division opierając sie na już istniejącym xB i ma on łączyć japońską i amerykańską kulturę dzięki połączeniu klasycznego stylu amerykańskiego hot roda z nowoczesnymi japońskimi trendami.

Koncept ma 3700 mm długości, 1730 mm szerokości, 1460 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2400 mm. Stylistyka Hako przypomina klasyczne amerykańskie auta z lat 20 i 30 przez kanciaste kształty, panoramiczny dach jest kompletnie płaski, a przednia szyba ustawiona prostopadle do podwozia. W oczy najbardziej rzucają się mocno geometryczne kształty nadwozia, okrągłe światła przeciwmgielne umieszczone wysoko na przednim zderzaku i trapezoidalne reflektory ułożone równolegle do górnej części kratki chłodnicy. Hako porusza sie na 5-ramiennych 18 calowych kołach ze stopów lekkich ubranych w opony o rozmiarze 225/45/18.

  We wnętrzu w oczy rzuca się przede wszystkim dwu kolorowe wykończenia. W przestrzeni pasażerskiej znajdziemy nowoczesne japońskie trendy projektowania wnętrz. Deska rozdzielcza ma innowacyjny wygląd, na kierownicy znajduje się przycisk uruchamiający silnik oraz manipulator kulkowy, za pomocą którego kierowca może sterować systemem multimedialnym, na który składają się dwa wyświetlacze umieszczone na desce rozdzielczej, kolejne dwa monitory umieszczono w boczkach obok tylnej kanapy. Pasażer jadący z przodu może sterować systemem multimedialnym za pomocą dużego joysticka pośrodku deski rozdzielczej, a muzykę i filmy można ściągać do systemu za pomocą bezprzewodowego złącza bluetooth.

Vice prezydent Sciona powiedział, że auto może rzeczywiście wzbudzać mieszane uczucia, jednak zapewnia on, że firma produkując ten koncept kierowała się głównie wymaganiami klienteli, pomimo tego, że podejmuje wraz z modelem Hako duże ryzyko.

Copyright © 2017 Crimer. All Right Reserve.